Το Μουντιάλ «σκότωσε» το διακαναλικό debate
ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΤΑΥΡΟΥ
Δημοσιευτηκε:

Το ΡΙΚ ευνοήθηκε από το ποδόσφαιρο και είδε τα μερίδιά του να ξεπερνούν το 30%, ενώ σε κανένα τέταρτο της ώρας το debate δεν ξεπέρασε το Μουντιάλ
Χαμηλό βαρομετρικό στην τηλεθέαση για τη δεύτερη διακαναλική συνέντευξη των τριών βασικών υποψηφίων Νίκου Χριστοδουλίδη, Αβέρωφ Νεοφύτου και Ανδρέα Μαυρογιάννη, που μετέδωσαν τα τέσσερα βασικά ιδιωτικά κανάλια, Omega, ΑΝΤ1, Alpha και Σίγμα.
Το κοινό γύρισε την πλάτη στο debate και προτίμησε τους δύο αγώνες του Παγκοσμίου Κυπέλλου που μεταδίδονταν από τα δύο κρατικά κανάλια, ΡΙΚ1 και ΡΙΚ2.
Μάλιστα, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον συγκέντρωσε ο αγώνας μεταξύ Ιαπωνίας και Ισπανίας, ο οποίος ξεπέρασε το 25% σε τέταρτο της ώρας, αφήνοντας πολύ πίσω το debate, το οποίο δεν κατάφερε να ξεπεράσει το 15% σε κανένα από τα τέσσερα βασικά κανάλια που το μετέδιδε.
ΑΝΤ1 και Σίγμα βούλιαξαν σε μονοψήφια μερίδια κατά τη διάρκεια μετάδοσης της διακαναλικής, ενώ και ο αγώνας Γερμανίας-Κόστα Ρίκα που μετέδιδε το ΡΙΚ2 είχε υψηλότερα μερίδια, συγκρίνοντάς τον με το debate ως μεμονωμένο πρόγραμμα για κάθε κανάλι και όχι ως σύνολο προγράμματος στους τέσσερις σταθμούς.
Τους είδαν λίγοι
Τα τραγικά μονοψήφια που σημείωσε το debate σαφέστατα και πρέπει να προβληματίσουν και τους υποψηφίους και τα κανάλια για τον τρόπο με τον οποίο επέλεξαν να διεξαχθούν οι διακαναλικές. Πάντως, προχθές (1/12), τον ποδοσφαιρικό αγώνα είδαν κατά μέσον όρο στο ΡΙΚ1 70 χιλιάδες θεατές, ενώ το υψηλότερο... σκορ στο debate το έπιασε το Omega με 45 χιλιάδες θεατές, με το μερίδιό του να μην ξεπερνά το 14%. Στον Alpha το debate είδαν 42 χιλιάδες και μερίδιο 13,6%, ενώ σε μονοψήφια έμειναν ΑΝΤ1 και Σίγμα, με τον πρώτο να πιάνει μέσο μερίδιο 6% και τον δεύτερο 4,4%.
Δημοφιλέστερο πρόγραμμα και από το debate ήταν προχθές ακόμη και το τηλεπαιχνίδι «Τροχός της τύχης» που μεταδόθηκε από το Omega. Υπενθυμίζεται πως επειδή το κοινό μπορεί να μετακινείται από κανάλι σε κανάλι, δεν είναι σωστή μια αριθμητική προσθήκη των ατόμων που έβλεπαν το debate στα τέσσερα ιδιωτικά κανάλια. Αξίζει να σημειωθεί πως και τα τέσσερα ιδιωτικά κανάλια είχαν μείωση στα ποσοστά τους σε σύγκριση με το πρόγραμμα που μετέδιδαν την περασμένη εβδομάδα, που ήταν ή σειρά ή ταινία.
Αδιαφορία από τους νέους
Χειρότερα ήταν τα πράγματα για το debate όσον αφορά τα λεγόμενα νεανικά κοινά. Το υψηλότερο μέσο μερίδιο το έπιασε ο Alpha, ωστόσο ήταν μόλις 8%, την ίδια στιγμή που ο αγώνας μεταξύ των ομάδων Ιαπωνίας και Ισπανίας άγγιζε το 25%! Σε όλα τα κοινά, γυναίκες και άντρες κάτω των 55 ετών, το debate κατέγραψε τραγικά μονοψήφια μερίδια, δείχνοντας πως το κοινό αδιαφόρησε πλήρως για την τηλεμαχία των τριών βασικών υποψηφίων, παρόλο που με την ταυτόχρονη μετάδοση θα έπρεπε να έχει τουλάχιστον υψηλά ποσοστά, αφού αναγκάζει το κοινό να δει το εν λόγω πρόγραμμα. Μεγαλύτεροι φαν του debate ήταν άτομα ηλικίας 55 και άνω, ωστόσο σημειώνεται πως παραμένουν και οι πιο φανατικοί τηλεθεατές των προγραμμάτων που μεταδίδονται στην ελεύθερη τηλεόραση.