Moto GP: Παγκόσμιος Πρωταθλητής ο Πέκο Μπανάια

Δημοσιεύθηκε 6.11.2022
Moto GP: Παγκόσμιος Πρωταθλητής ο Πέκο Μπανάια
Ο τελευταίος αγώνας δεν είχε εκπλήξεις και ο τίτλος επέστρεψε στην Ducati ύστερα από 15 χρόνια.

Στο GP Βαλένθιας, τον τελευταίο αγώνας τη φετινής σεζόν του MotoGP, στέφθηκε ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2022 και αυτός ήταν ο Πέκο Μπανάια. Ο Ιταλός έφερε τον τίτλο στην Ducati έπειτα από 15 χρόνια «ανομβρίας», καθώς στην Μπολόνια πανηγύρισαν για τελευταία φορά το 2007 με τον Κέισι Στόνερ.

Τον αγώνα στη Βαλένθια πάντως κέρδισε ο Άλεξ Ρινς με τη Suzuki, με τον Μπραντ Μπίντερ της ΚΤΜ να είναι δεύτερος και τον Χόρχε Μαρτίν της Pramac Ducati να συμπληρώνει το βάθρο στην 3η θέση. Ο Φάμπιο Κουαρταραρό της Yamaha τερμάτισε στην 4η θέση και σε κανένα σημείο του αγώνα δεν απείλησε ουσιαστικά για τη νίκη.

Εκκίνηση

Η αγωνία κορυφώθηκε όταν οι αναβάτες πήραν τις θέσεις τους στο grid, περιμένοντας την εκκίνηση. Ιδιαίτερα για δύο από αυτούς, τους Μπανάια και Κουαρταραρό, ήταν ο πιο σημαντικός αγώνας της χρονιάς - αυτός που θα μπορούσε να τους χαρίσει το τρόπαιο του πρωταθλητή. Ο καιρός ήταν ιδανικός, με τον ήλιο να λάμπει και τις θερμοκρασίες σε φυσιολογικό πλαίσιο, και έτσι όλα θα κρίνονταν μέσα στους επόμενους 27 γύρους.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Άλεξ Ρινς έκανε εκπληκτική εκκίνηση και έστριψε πρώτος, μπροστά από τον Χόρχε Μαρτίν. Οι Μάρκεθ και Μίλερ έδωσαν μεγάλη μάχη, την οποία εκμεταλλεύτηκε ο Φάμπιο Κουαρταραρό για να περάσει τον Αυστραλό και να ανέβει στην 4η θέση.

Ο Κουαρταραρό τα έδινε όλα για να μπορέσει να κερδίσει θέσεις αλλά είχε να παλέψει και με τις δύο εργοστασιακές Ducati. Πρώτα ο Μίλερ «χώθηκε» στην εσωτερική του Γάλλου και τον πέρασε, αναγκάζοντάς τον να ανοίξει τη γραμμή του, κάτι που εκμεταλλεύτηκε ο Πέκο Μπανάια, ο οποίος πέρασε επίσης τον Γάλλο για να πάρει την 5η θέση και να τον αφήσει στην 6η. Οι δύο τους μάλιστα είχαν μια επαφή, που «ξήλωσε» ένα από τα αεροδυναμικά βοηθήματα στην Ducati του Ιταλού.

Το πλοίο άρχισε να σαλπάρει

Ο Κουαρταραρό δεν το έβαλε κάτω και ξαναπέρασε τον Μπανάια, για να επιστρέψει στην 4η θέση. Ωστόσο, σε εκείνο το σημείο ο Γάλλος βρισκόταν ήδη πάνω από 2 δευτερόλεπτα μακριά από την κορυφή και 1,5 δευτ. πίσω από τον Μίλερ. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μόνο αν κέρδιζε τον αγώνα ο Κουαρταραρό είχε ελπίδες για το πρωτάθλημα.

Ενώ συνέβαιναν αυτά, ο Αλέιξ Εσπαργκαρό μπήκε στο γκαράζ της Aprilia και εγκατέλειψε τον αγώνα, ενώ ο αδελφός του, ο Πολ Εσπαργκαρό, είχε πτώση και επίσης εγκατέλειψε.

Στην κορυφή του αγώνα, ο Αλεξ Ρινς με τη Suzuki δεν μπορούσε να ξεφύγει από τον Χόρχε Μαρτίν, που με την πολύ δυνατή Ducati τον ακολουθούσε από κοντά. Ο Μίλερ είχε πλέον περάσει στην 3η θέση, αφήνοντας τον Μάρκεθ στην 4η και στο στόχαστρο του Κουαρταραρό, αν και ο Γάλλος δεν έδειχνε να μπορεί να πλησιάσει για να απειλήσει.

Λίγο πιο πίσω, ο Μπανάια δεχόταν ασφυκτική πίεση από τον Μπραντ Μπίντερ της ΚΤΜ. Ο Νοτιοαφρικανός κατάφερε να περάσει και να πάρει την 6η θέση, με τον Ιταλό να μη διακινδυνεύει μιαν ανώφελη μάχη, αφού του αρκούσε απλώς να τερματίσει πάνω από τη 15η θέση για να εξασφαλίσει τον τίτλο.

Μάρκεθ εκτός

Ένα από τα εμπόδια στο δρόμο του Κουαρταραρό προς την κορυφή έφυγε μόνο του από μπροστά του, όταν ο Μαρκ Μάρκεθ είχε πτώση, λίγο πριν από το μέσον του αγώνα. Ο Γάλλος ήταν πλέον 4ος, αλλά ο Τζακ Μίλερ μπροστά του απείχε κάτι λιγότερο από 2 δευτερόλεπτα. Ο Κουαρταραρό είχε να εκτελέσει έναν ηράκλειο άθλο.

Με την κατάσταση στην κορυφή να παραμένει αναλλοίωτη, φτάσαμε στο μέσον το αγώνα με τον Πέκο Μπανάια να χάνει άλλη μία θέση από τον Τζοάν Μιρ. Ωστόσο, ο Ιταλός της Ducati ακόμα κι έτσι βρισκόταν στην ασφάλεια της 7ης θέσης και δεν είχε κάτι να ανησυχεί.

Ο Κουαραταρό όμως έκανε ό,τι μπορούσε για να πλησιάσει τον Τζακ Μίλερ και όντως τα κατάφερνε, μειώνοντας τη διαφορά σε λίγο κάτω από ένα δευτερόλεπτο. Ο πιο γρήγορος αναβάτης στην πίστα σε εκείνο το σημείο όμως ήταν ο Μπραντ Μπίντερ, που γράφοντας τον ένα γρήγορο γύρο μετά τον άλλο πλησίαζε τον Κουαρταραρό. Ο αναβάτης της ΚΤΜ είχε τρομερό ρυθμό και ετοιμαζόταν να παίξει το ρόλο του στο παιχνίδι του τίτλου.

Ταχύτατες ΚΤΜ

Ο Μπίντερ δεν ήταν ο μοναδικός γρήγορος αναβάτης της ΚΤΜ στη Βαλένθια. Ο Μιγκέλ Ολιβέιρα ήταν ο επόμενος που πέρασε τον Μπανάια, ο οποίος όμως πλέον είχε πίσω του τις Ducati των Λούκα Μαρίνι και Ενέα Μπαστιανίνι και μπορούσε να αισθάνεται ασφάλεια.

Ο Μπίντερ πάντως δεν «λυπήθηκε» τον Κουαρταραρό και καθώς ήταν σαφώς ταχύτερος από τον Κουαρταραρό, τον έφτασε και τον πέρασε, για να ανέβει ο ίδιος στην 4η θέση και να ρίξει τον Γάλλο στην 5η. Έτσι κι αλλιώς ήταν πλέον σχεδόν αδύνατο να γίνει η μεγάλη ανατροπή, οπότε στη συνολική εικόνα του αγώνα η κίνηση αυτή είχε μικρή σημασία.

Όσο για τη μάχη για τις πρώτες θέσεις, ο Ρινς είχε αρχίσει σιγά-σιγά να φτιάχνει μια διαφορά που πλησίαζε στο ένα δευτερόλεπτο. Ο Ισπανός ετοίμαζε τον ιδανικό αποχαιρετισμό στη Suzuki, που μετά τον αγώνα της Βαλένθιας αποχωρεί από το MotoGP.

Έχουμε πρωταθλητή

Στους γύρους μέχρι την καρό σημαία έγιναν αρκετά αξιοσημείωτα, που δεν άλλαξαν όμως την έκβαση του πρωταθλήματος. Ο Μπίντερ έφτασε και πέρασε τον Μίλερ, με τον Αυστραλό να πέφτει λίγο αργότερα και να εγκαταλείπει τον αγώνα. Ο Νοτιοαφρικανός της ΚΤΜ μάλιστα έφτασε γρήγορα τον Χόρχε Μαρτίν και τον πέρασε για να πάρει τη 2η θεση

Ο Μπανάια έχασε δύο ακόμα θέσεις, από τους Μαρίνι και Μπαστιανίνι, αλλά λίγο τον απασχολούσε αυτό, αφού και ο ίδιος ήταν μέσα στους βαθμούς και ο Κουαρταρταρό ήταν πολύ μακριά από την κορυφή.

Στο τέλος, ο Άλεξ Ρινς πανηγύρισε μια σπουδαία νίκη αλλά τα μεγαλύτερα πανηγύρια έγιναν στο γκαράζ της Ducati, που είδε αναβάτη της, τον Πέκο Μπανάια, να κατακτά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αναβατών μετά από 15 χρόνια. Ο Μπραντ Μπίντερ τερμάτισε στη 2η θέση και ο Χόρχε Μαρτίν ήταν 3ος. Ακολούθησαν οι Κουαρταραρό, Ολιβέιρα, Μιρ, Μαρίνι, Μπαστιανίνι, Μπανάια και Μορμπιντέλι.

Μια πολύ συναρπαστική σεζόν έφτασε στο τέλος της. Για το κόσμο του MotoGP οι διακοπές δεν θα αχίσουν ακόμα, αφού έχουν μποστά τους ένα διήμερο δοκιμών στη Βαλένθια την προσεχή Τρίτη και Τετάρτη, για να πάρουν αναβάτες και ομάδες την πρώτη γεύση από τις μοτοσικλέτες του 2023.

gazzetta.gr

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας gipedo.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Με καινούργιο αυτοκίνητο και αυξημένες υποχρεώσεις έτρεξε στην Ιταλία ο Τζιωρτζής

Με καινούργιο αυτοκίνητο και αυξημένες υποχρεώσεις έτρεξε στην Ιταλία ο Τζιωρτζής

Με καινούργιο αυτοκίνητο και αυξημένες υποχρεώσεις έτρεξε στην Ιταλία ο Τζιωρτζής

Άντεξε στην πίεση του Νόρις και επέστρεψε στις νίκες ο Φερστάπεν!

Άντεξε στην πίεση του Νόρις και επέστρεψε στις νίκες ο Φερστάπεν!

Άντεξε στην πίεση του Νόρις και επέστρεψε στις νίκες ο Φερστάπεν!

Ο φόρος τιμής της Ferrari για τον Άιρτον Σένα στην Ίμολα

Ο φόρος τιμής της Ferrari για τον Άιρτον Σένα στην Ίμολα

Ο φόρος τιμής της Ferrari για τον Άιρτον Σένα στην Ίμολα

Έτοιμος για αντεπίθεση στον δεύτερο αγώνα της χρονιάς ο Βλαδίμηρος Τζιωρτζής

Έτοιμος για αντεπίθεση στον δεύτερο αγώνα της χρονιάς ο Βλαδίμηρος Τζιωρτζής

Έτοιμος για αντεπίθεση στον δεύτερο αγώνα της χρονιάς ο Βλαδίμηρος Τζιωρτζής