Σημαντικά συμπεράσματα από την ημερίδα για την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας που διοργάνωσε ο Κυπριακός Σύνδεσμος Αυτοκινήτου

Δημοσιευτηκε:

Σημαντικά συμπεράσματα από την ημερίδα για την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας που διοργάνωσε ο Κυπριακός Σύνδεσμος Αυτοκινήτου

Σημαντικά συμπεράσματα προέκυψαν από την Ημερίδα με θέμα «Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας (ERSC)» την οποία διοργάνωσε την Παρασκευή, 23 Μαΐου 2025 ο Κυπριακός Σύνδεσμος Αυτοκινήτου, Εθνικός Σύνδεσμος της Χάρτας για την Κύπρο.

Τον χαιρετισμό του Υπουργού Μεταφορών, Επικοινωνιών & Έργων και Προέδρου του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας κ. Αλέξη Βαφεάδη ανέγνωσε ο Διευθυντής του Τμήματος Οδικών Μεταφορών κ. Γιώργος Λουκά. Ο κ. Βαφεάδης στάθηκε στη δέσμευση της Κύπρου στο «Vision 2030» για μείωση κατά 50% του αριθμού των θυμάτων της ασφάλτου συγκριτικά με το 2019, ενώ συνεχάρη τον Κυπριακό Σύνδεσμο Αυτοκινήτου για τη δράση του στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που παρουσίασε η Αστυνομία στην Κύπρο το 2024, 41 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στην άσφαλτο κάτι που μας εκτός στόχου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για κλιμακωτή μείωση των θυμάτων, που έως το 2030 πρέπει να μειωθεί κατά 50%. Αντιθέτως, η Κύπρος είναι εντός στόχου για τον αριθμό Σοβαρών Τραυματισμών που το 2024 ανήλθαν σε 400. Σύμφωνα με την παρουσίαση της κυρίας Χριστιάνας Στεφανίδου της Τροχαίας Αρχηγείου, το 77.7% των θυμάτων της ασφάλτου είναι άνδρες και το 36.6% μη Κύπριοι. Το 2024 το 75% των θανατηφόρων σημειώθηκε σε κατοικημένες περιοχές. Το 50% των θυμάτων δεν έφερε ζώνη ασφαλείας ή προστατευτικό κράνος.

Εκ μέρους του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας Κύπρου ο κ. Χάρης Χριστοδούλου σημείωσε ότι ο στόχος μείωσης κατά 50% των θυμάτων της ασφάλτου από το 2010 έως το 2020 δεν επετεύχθη αφού το 2020 είχαμε 48 θύματα ενώ ο στόχος ήταν τα θύματα να μην υπερβούν τα 30. Αναφέρθηκε στη Στρατηγική Προσέγγιση «Ασφαλούς Συστήματος» το οποίο έχει σκοπό να μειώσει τις συνέπειες των τροχαίων συγκρούσεων, αφού όπως σημείωσε, τα τροχαία είναι κατά πλειοψηφία συνέπεια ανθρώπινων λαθών, τα οποία θα συνεχίσουν να γίνουν.

Την προσέγγιση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ως προς την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας ανέπτυξε ο κ. Tom Deguite του Οργανισμού VIAS του Βελγίου, ο οποίος υλοποιεί το πρότζεκτ για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Ο κ. Deguite έδειξε καλές πρακτικές στο πλαίσιο της Χάρτας και κάλεσε εταιρείες και οργανισμούς να δεσμευτούν στην Χάρτα που εκπονήθηκε το 2004 και σήμερα αριθμεί 4.000 μέλη πανευρωπαϊκά. Σημείωσε ότι συνδετικός κρίκος ανάμεσα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τους κυπριακούς οργανισμούς που εντάσσονται στην Χάρτα είναι ο Κυπριακός Σύνδεσμος Αυτοκινήτου ως Εθνικός Σύνδεσμος.

Η διευθύντρια του Κυπριακού Συνδέσμου Αυτοκινήτου κ. Νάγια Κοντοπούλου αφού έκανε μια ιστορική αναδρομή στη σχέση του Συνδέσμου με τη Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) υπογράμμισε τη σημασία που η FIA αποδίδει στην Οδική Ασφάλεια και ανέπτυξε την στρατηγική του Κ.Σ.Α. ο οποίος από το 2000 επιλέγει να συνδέει τις καμπάνιες οδικής ασφάλειας με μεγάλες διοργανώσεις μηχανοκίνητου αθλητισμού, οι οποίες έχουν μεγάλη απήχηση στο κοινό. Η κα Κοντοπούλου στάθηκε στη συνεργασία με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» και στον ορισμό του Κ.Σ.Α. ως Εθνικού Συνδέσμου για την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας το 2021.

Για την Ημερίδα έφτασε την Κύπρο αποστολή του Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» που αποτελεί τον Εθνικό Σύνδεσμο της Ελλάδας και συνεργάτη της FIA. Στην παρουσίασή της η Πρόεδρος του Δ.Σ. κα Βασιλική Δανέλλη – Μυλωνά μοιράστηκε καλές πρακτικές και δράσεις του Ινστιτούτου στην Ελλάδα και στην Κύπρο, ενώ επανέλαβε την διάθεση να συνεργαστούν με φορείς της Κύπρου στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας μιας και τα στοιχεία των δύο χωρών, όσον αφορά στο πρόβλημα, είναι παρόμοια. Το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» συμπληρώνει φέτος 20 χρόνια ζωής.

Η Ημερίδα έκλεισε με τη δέσμευση των παρευρισκόμενων για περισσότερες και πιο αποτελεσματικές δράσεις ώστε η Κύπρος να επανέλθει εντός του στόχου που έχει τεθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο του «Vision 2030». Σημειώνεται ότι στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι μηδενικός αριθμός θυμάτων στην άσφαλτο έως το 2050. 

 

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας gipedo.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.