Kυριάρχησε στο FP3 του Μπαχρέιν ο Πιάστρι
Δημοσιευτηκε:

Ενόψει των δοκιμών κατάταξης του GP του Μπαχρέιν, που ξεκινούν σήμερα (12/4) στις 19:00, η McLaren επιβεβαίωσε ότι βρίσκεται “σε άλλο πλανήτη” -όπως το έθεσε χθες ο Σαρλ Λεκλέρ- κυριαρχόντας με τεράστια διαφορά από τις άλλες τρεις κορυφαίες ομάδες της Formula 1 στην 3η και τελευταία περίοδο ελεύθερων δοκιμών του 4ου αγωνιστικού τριημέρου της σεζόν.
Ο Πιάστρι, σταματώντας το χρονόμετρο στο 1:31.646, ήταν σχεδόν επτά δέκατα ταχύτερος του ομολόγου του Λάντο Νόρις, με τις δύο McLaren MCL39 – ενώ ο μόνος που ακολούθησε τη McLaren σε διαφορά μικρότερη του ενός δευτερολέπτου ήταν ο Σαρλ Λεκλέρ με την αναβαθμισμένη Ferrari SF-25.
Σε μια περίοδο δοκιμών που η θερμοκρασία του αέρα ήταν 34° Κελσίου (και της ασφάλτου 46° C) η McLaren έδειξε την ανωτερότητά της στη θερμική διαχείριση της γόμας (ειδικά στην υπερθέρμανση των πίσω ελαστικών), και φαντάζει το απόλυτο φαβορί για την πολ ποζίσιον.
Η μόνη παρηγοριά που μπορούν να έχουν οι Ferrari, Mercedes και Red Bull Racing είναι ότι η θερμοκρασία θα πέσει -μαζί με τη νύχτα- κατά περίπου 10° Κελσίου στις απογευματινές κατατακτήριες – κι ίσως μπορούν να ελπίζουν σε λίγο ευρύτερο ‘παράθυρο’ θερμικής λειτουργίας των ελαστικών τους.
Αρχικά στο FP3 πρώτος έκανε έναν γρήγορο γύρο ο Λιούις Χάμιλτον με τη Ferrari SF-25, με χρόνο 1:33.7, αλλά σύντομα στην κορυφή ανέβηκε πρώτα ο Νόρις και έπειτα ο Πιάστρι – με διαφορά μισού δευτερολέπτου, μετά και από ένα λάθος του Λάντο στη στροφή 1.
Οι Mercedes δεν μπήκαν στην πίστα παρά μόνο λίγο πριν το ημίωρο της διαδικασίας, ενώ ο Μαξ Φερστάπεν γύρισε στο γκαράζ της ομάδας του για μια αλλαγή στις ρυθμίσεις της RB21. Τότε υπήρξε ένα σύντομο διάστημα εικονικού οχήματος ασφαλείας (VSC) διότι η Sauber του Νίκο Χούλκενμπεργκ έμεινε στην άκρη της πίστας με κολλημένη την 3η ταχύτητα στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Μετά το τέλος του VSC ο Φερστάπεν έδωσε το στίγμα του χωρίζοντας τις δύο McLaren, με το δεύτερο χρόνο του. Περίπου 20 λεπτά πριν το τέλος, όμως, όλοι άρχισαν να κάνουν γρήγορους γύρους με τη μαλακή γόμα.
Η θερμοκρασία της ασφάλτου εκείνη τη στιγμή είχε πέσει στους 40° Κελσίου, και οι πρωτοπόροι έκαναν προσομοίωση κατατακτήριων με φρέσκια μαλακή γόμα. Ο Φερστάπεν ανέβηκε στην κορυφή με χρόνο στο 1:33, αλλά τότε ο Πιάστρι έδωσε μια ηχηρή απάντηση -με ένα εκπληκτικό χρόνο στο πρώτο τμήμα της πίστας- κατεβάζοντας τον ταχύτερο γύρο στο 1:31.6. Δηλαδή σχεδόν 1,4’’ ταχύτερα από τον Ολλανδό.
Ο Λεκλέρ, που έχασε στην πορεία τον καθρέπτη της Ferrari του, έμεινε οκτώμισι δέκατα μακριά, ενώ οι Mercedes με τους Τζορτζ Ράσελ και Κίμι Αντονέλι ήταν 1,2 δευτερόλεπτα πιο αργές – ενώ ο Ράσελ είχε και ένα τετ-α-κε, πριν τον ταχύτερο γύρο του, λέγοντας πως “αυτή είναι η λιγότερη πρόσφυση που έχω ζήσει ποτέ από μια F1”.
Την έκπληξη έκανε ο Πιέρ Γκασλί με τον 6ο χρόνο, στο κόκπιτ της Alpine, που δήλωσε ότι “δεν μπορώ να πιστέψω πόσο γρήγορες είναι οι McLaren”. Ο Μαξ Φερστάπεν περιορίστηκε στην 8η θέση, μόλις 4 χιλιοστά του δευτερολέπτου πίσω, και πάλι, από τον Ισάκ Χατζάρ της RB. Ο Λιούις Χάμιλτον, τέλος, έκλεισε τη δεκάδα, λίγα χιλιοστά πίσω από τον Κάρλος Σάινθ που αντιμετώπισε προβλήματα με το μηχανικό φρενάρισμα της Williams FW46.
Πηγή: sport24.gr