Πόσο θα αλλάξει η Formula 1 το 2022;

Ο Βάλτερι Μπότας μίλησε για τα μονοθέσια του 2022 και το πόσο διαφορετικά θα είναι στην οδήγησή τους.

Η Formula 1 ολοκλήρωσε τις αγωνιστικές της υποχρεώσεις για το 2021 και πλέον ομάδες και οδηγοί ετοιμάζονται πυρετωδώς για το 2022. Η νέα σεζόν θα έρθει μαζί με ανανεωμένους τεχνικούς κανονισμούς που θα αλλάξουν την εμφάνιση των μονοθεσίων.

Παράλληλα η υιοθέτηση των τροχών μεγέθους 18 ιντσών για πρώτη φορά στην ιστορία φέρνει νέα δεδομένα. Ως αποτέλεσμα η οδηγική συμπεριφορά των μονοθεσίων θα αλλάξει σημαντικά και αυτό θέτει νέες προκλήσεις στους οδηγούς.

Ο Βάλτερι Μπότας είναι ένας από τους 20 που θα δούμε να αγωνίζονται στο 2022. Ο Φινλανδός μετακομίζει στην Alfa Romeo από τη Mercedes και έχει δοκιμάσει τα μονοθέσια του 2022 και των δύο ομάδων στον προσομοιωτή. Με εμπειρία δύο διαφορετικών αγωνιστικών, ο Μπότας δίνει τη δική του άποψη που έχει σχηματιστεί προς ώρας από τον προσομοιωτή.

«Στο σημείο εξέλιξης που βρίσκονται αυτή τη στιγμή, τα επίπεδα κάθετης δύναμης είναι μικρότερα σε σχέση με φέτος. Αλλά στο συνολικά η αίσθηση που έχω, τουλάχιστον από τον προσομοιωτή, δεν είναι πολύ διαφορετική. Δεν μπορούμε να προσομοιώσουμε σενάρια όπου ένα μονοθέσιο ακολουθεί ένα άλλο, αλλά δεν υπάρχει τρελή διαφορά. Μπορεί προς ώρας να έχουμε λιγότερη αεροδυναμική απόδοση αλλά όπως προανέφερα αυτό θα αλλάξει», δήλωσε ο Φινλανδός μετά το τεστ ελαστικών της Pirelli στο Άμπου Ντάμπι.

Ο Μπότας πρόσθεσε επίσης πως λυπάται που η Formula 1 θα αποχαιρετήσει τα τωρινά μονοθέσια που παράγουν μεγάλα ποσά κάθετης δύναμης: «Ήταν πολύ διασκεδαστική η τωρινή γενιά μονοθεσίων, ειδικά το 2020 τα μονοθέσια ήταν πολύ ταχύτερα από τα φετινά. Ήταν πολύ ωραία στην οδήγηση, όμως θα σας πω του χρόνου πως είναι η αίσθηση των νέων μονοθεσίων. Όμως αν οι αγώνες είναι καλύτεροι και μπορούμε να ακολουθούμε κοντά ο ένας τον άλλο, τότε θα είναι ακόμα πιο διασκεδαστικό και στο μέλλον τα μονοθέσια θα φτάσουν σε απόδοση τα τωρινά. Ελπίζω να συμβεί αυτό».

Η Alfa Romeo το 2022 θα έχει στο δυναμικό της τους Βάλτερι Μπότας και τον Γκουάνγιου Ζου, με τον δεύτερο να κάνει το μεγάλο βήμα από τη Formula 2. Το 2021 η ομάδα με βάση το Χίλβιλ της Ελβετίας τερμάτισε στην 9η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.