Αυτό είναι το πόρισμα για τα Τέμπη - Πιθανή η παρουσία ενός αγνώστου καυσίμου

Δημοσιεύθηκε 12:46 μμ
Αυτό είναι το πόρισμα για τα Τέμπη - Πιθανή η παρουσία ενός αγνώστου καυσίμου
Το πόρισμα θα σταλεί στον εφέτη ανακριτή για να ενταχθεί στη δικογραφία για το σιδηροδρμικό δυστύχημα.

Την πιθανότητα ύπαρξης άγνωστου καυσίμου, τις αστοχίες στη διαχείριση του σημείου του δυστυχήματος και το ότι η μη εφαρμογή της σύμβασης 717 οδήγησε στο δυστύχημα και στον θάνατο 57 ανθρώπων διαπιστώνει το πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη που παρουσιάζεται αυτή την ώρα στα γραφεία της ΕΣΗΕΑ.

Το πόρισμα θα σταλεί στον εφέτη ανακριτή προκειμένου να περιληφθεί στη δικογραφία

Πρώτος ομιλητής για την εισαγωγή και παρουσίαση του έργου του ΕΟΔΑΣΑΑΜ και της Επιτροπής Διερεύνησης ήταν ο Πρόεδρος του σιδηροδρομικού τομέα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ Χρήστος Παπαδημητρίου. Θα μιλήσουν επίσης τα μέλη της Επιτροπής Διερεύνησης Bart Accou, Fabrizio Carpinelli (στελέχη ERA) και Κώστας Καπετανίδης (προϊστάμενος μονάδας διερευνήσεων ΕΟΔΑΣΑΑΜ).

Παπαδημητρίου: Η μη ιεροποίηση του χώρου του δυστηχήματος δημιούργησε απώλεια σοβαρών στοιχείων

Κατά την έναρξη του της ανακοίνωσης ο πρόεδρος του ΕΔΟΣΑΑΜ Χρήστος Παπαδημητρίου τόνισε ότι ο Οργανισμός δεν είχε διοικηση και διερευνητές όταν έγινε το δυστύχημα, ενώ τόνισε ότι «το πόρισμα γράφεται με πλήρη ανεξαρτησία και το συμβούλιο το ΕΟΔΑΣΑΑΜ το υιοθέτησε χωρίς να αλλάξει ούτε κόμμα».

«Τα Τέμπη που αποτελούν εθνική τραγωδία, που θέλει κάθαρση, δεν αποτελεί αντικείμενο της έρευνας. Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ είναι μία αρχή που πρέπει να αναδείξει τα εγκληματικά λάθη που οδήγησε στο να συμβεί αυτό το φρικτό δυστύχημα. Το έργο της τιμωρίας των ενόχων ανήκει στην δικαιοσύνη», είπε ο κ. Παπαδημητρίου.

«Ασχοληθήκαμε και με τη σύμβαση 717, πέραν όμως αυτής, είναι και η διαχρονική εγκατάλειψη του σιδηρόδρομου και τα μνημόνια που οδήγησαν στην αποψίλωση του ΟΣΕ από προσωπικό. Σκοπός της διερεύνησης είναι να γίνουν οι συστάσεις ασφαλείας ώστε τα βήματα που ξεκίνησαν κατόπιν της τραγωδίας να γίνει ακόμη πιο γρήγορα, να διορθωθούν πράγματα που λειτουργούν εσφαλμένα ώστε να μην ξανασυμβεί ποτέ ξανά τέποιο δυστύχημα ή να υπάρξει ξανά νεκρός στον σιδηρόδορμο».

Κ. Καπετανίδης: Πιθανή η παρουσία άγνωστου καυσίμου

«Η έκθεση 180 σελίδων αν δεν πέσει στις ελληνικές καλένδες θα έχουμε έναν πολύ καλύτερο και ασφαλή σιδηρόδρομο», δήλωσε κατά την έναρξη της ομιλίας του ο Κωνσταντίνος Καπετανίδης, μηχανικός προϊστάμενος μονάδας διερεύνησης ατυχημάτων του ΕΟΔΑΣΑΑΜ.

«Εκείνη την ημέρα υπήρχαν βλάβες και συνεχόμενες καθυστερήσεις δρομολογίων. Ο σταθμάρχης είχε να αντιμετωπίσει έναν τεράστιο αριθμό επικοινωνιών.

Η θέση εργασίας, ο σταθμάρχης δούλευε σε ένα control panel και οι επικοινωνίες έπρεπε να γίνεται στα δεξιά του, δηλαδή δεν έβλεπε τον πίνακα ελέγχου. Είχε επίσης συναισθηματική φόρτιση από προηγούμενο λάθος που είχε κάνει πριν».

Η εντολή αναχώρησης του σταθμάρχη ήταν σωστή. Ο οδηγός έπρεπε να επαναλάβει την εντολή, αλλά δεν το έκανε. Προχώρησε και βρήκε τα κλειδιά διαγώνια, δεν σταμάτησε. Έπρεπε να ρωτήσει. Ο σταθμάρχης του είχε πει «ευθεία». Δεν το έκανε. Δεν γνωρίζουμε γιατί».

«H διαχείριση ικανοτήτων των σταθμαρχών του ΟΣΕ δεν εγγυάται ότι είναι ικανοί για τις εργασίες που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια. Δεν υπήρχε μηχανισμός συστηματικής παρακολούθησης της απόδοσης των σταθμαρχών. Οπότε το προσωπικό εργαζόταν πέρα από το όριο που είναι αποδεκτό», δήλωσε ο κ. Καπετανίδης.

Α. Αλεξάνδρου: Δεν έγινε σωστή χαρτογράφηση του σημείου

«Δεν υπήρξε κανένας συντονισμός σε επιχειρησιακό επιπεδο κατά τις διακδικασίες έρευνας και διάσωσης. Δεν έγινε σωστή χαρτογράφηση του σημείου. Υπήρξε απώλεια πληροφοριών για την κατανόηση του δυστυχήματος», ανέφερε ο Αστέριος Αλεξάνδρου, προϊστάμενος τμήματος σιδηροδρομικών ατυχημάτων ΕΟΔΑΣΑΑΜ.

Bart Accou: Βρήκαμε ότι υπήρχε κάποιο καύσιμο

«Η συλλογή των στοιχείων δεν έγινε με τον κατάλληλο τρόπο για να προσδιορίσουμε τον τύπο του καυσίμου. Έγιναν προσωμοιώσεις. Βρήκαμε ότι κάποιο καύσιμο υπήρχε. Αυτό που μεταφερόταν επίσημα δεν δικαιολογεί την πυρόσφαιρα», δήλωσε ο Bart Accou, επικεφαλής ασφάλειας των επιχειρήσεων των σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και συνέχισε:

«Αυτοί που δουλεύουν στον σιδηρόδρομο ελιναι πολύ αφοσιωμένοι. Γνωρίζουμε ότι γίνονται ενέργειες για ασφαλείς μετακινήσεις, αλλά για να φτάσουμε σε έναν ασφαλή σιδηρόδορμο θα πρέπει να εφαρμοστούν οι συστάσεις ασφαλείας που αναφέρουμε».

Διαβάστε ολόκληρο το πόρισμα:

ΠΟΡΙΣΜΑ

Πηγή: ertnews.gr / cnn.gr

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας gipedo.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Αυτά είδε η Ε.Δ. για το γκολ του Παρούτη και την κόκκινη που ζήτησε ο Απόλλων

Αυτά είδε η Ε.Δ. για το γκολ του Παρούτη και την κόκκινη που ζήτησε ο Απόλλων

Αυτά είδε η Ε.Δ. για το γκολ του Παρούτη και την κόκκινη που ζήτησε ο Απόλλων

Παρουσιάστηκε το Εθνικό Σχέδιο Κριτηρίων της ΟΥΕΦΑ για το 2025-26

Παρουσιάστηκε το Εθνικό Σχέδιο Κριτηρίων της ΟΥΕΦΑ για το 2025-26

Παρουσιάστηκε το Εθνικό Σχέδιο Κριτηρίων της ΟΥΕΦΑ για το 2025-26

Συνελήφθη ο 47χρονος που καταζητείτο για υπόθεση πλαστογραφίας συμβολαίων ποδοσφαιριστών

Συνελήφθη ο 47χρονος που καταζητείτο για υπόθεση πλαστογραφίας συμβολαίων ποδοσφαιριστών

Συνελήφθη ο 47χρονος που καταζητείτο για υπόθεση πλαστογραφίας συμβολαίων ποδοσφαιριστών