O Χάμιλτον μισό δέκατο ταχύτερος του Φερστάπεν στις πρώτες δοκιμές

Μόνο ενδεικτικές, ωστόσο, δεν ήταν αυτές οι πρώτες δοκιμές: όλοι οι οδηγοί προσπάθησαν να εγκλιματιστούν στο νεότευκτο σιρκουί των δρόμων της Τζέντα, ήταν ιδιαίτερα προσεκτικοί, η άσφαλτος είχε πολλή σκόνη και γλιστρούσε, η ώρα δεν ήταν ενδεικτή (διότι οι κατατακτήριες και ο αγώνας θα διεξαχθούν βράδυ), και κανείς δεν ήθελε να ρισκάρει να χάσει πολύτιμο χρόνο συλλογής δεδομένων.

Ο Μαξ Φερστάπεν βρισκόταν για αρκετή ώρα στην κορυφή των χρόνων, αλλά με χρόνο που είχε σημειώσει νωρίς τη σκληρή γόμα της Pirelli στις τέσσερις γωνίες της RB16B-Honda. Περίπου 20 λεπτά πριν από το τέλος ο Βάλτερι Μπότας τοποθέτησε τη Mercedes W12 στην κορυφή, αλλά με τη μαλακή γόμα, και ακολούθησε αμέσως κάνοντας το ίδιο ο Χάμιλτον.

Ο Φερστάπεν, τότε, βρισκόταν στην τρίτη θέση, δυόμισι δέκατα πίσω από τον Χάμιλτον, έχοντας ήδη κατεβάσει τον ταχύτερο γύρο του με τη μέση γόμα. Ο Ολλανδός επέστρεψε στο τέλος με ένα σετ μαλακών ελαστικών, και παρότι έκανε τον ταχύτερο πέρασμα από το πρώτο τμήμα της πίστας, έχασε χρόνο στα δύο επόμενα και τερμάτισε με την καρό σημαία 56 χιλιοστά πίσω από τον Λιούις.

Ο Μαξ κρατάει την εξαιρετική του απόδοση με τη σκληρή γόμα, αλλά καθώς προχωρούσε η ώρα, και άρχισε να δύει ο ήλιος και να πέφτει η θερμοκρασία, η Mercedes έδειξε ικανότερη σε αυτές τις συνθήκες να φέρει και να κρατήσει τη μαλακή γόμα στο ιδανικό παράθυρο λειτουργίας.

Όμως, πρέπει να σημειωθεί ότι ο χρόνος του Φερστάπεν με τη μαλακή γόμα έγινε με ελαστικά ηλικίας οκτώ γύρων, καθώς νωρίτερα είχε διακόψει δύο γρήγορους γύρους λόγω άτσαλων περασμάτων του πάνω από τα κερμπς.

Καθώς όλοι οι οδηγοί έκαναν καλή δουλειά να αποφεύγουν τις μπαριέρες στο πρωτόγνωρό τους σιρκουί, ο τρίτος Βάλτερι Μπότας ήταν δύο δέκατα πίσω από τους διεκδικητές του τίτλου, ενώ οι εντυπωσιακοί Πιέρ Γκασλί (Alpha Tauri) και Αντόνιο Τζιοβινάτσι (Alfa Romeo) έκλεισαν την πεντάδα, δυόμισι δέκατα πίσω από τον Μπότας. Ακολούθησαν οι δύο Ferrari, των Κάρλος Σάινθ και Σαρλ Λεκλέρ, στα οκτώ δέκατα.

Η δεύτερη περίοδος των ελεύθερων δοκιμών στη Τζέντα ξεκινά στις 19:00 (ώρα Ελλάδας), και με ακόμα χαμηλότερες θερμοκρασίες υπό το φως των προβολέων, η συμπεριφορά των ελαστικών αναμένεται να είναι πολύ διαφορετική, όπως και οι ισορροπίες μεταξύ της Red Bull RB16B και της Mercedes W12.

Formula 1: O Χάμιλτον μισό δέκατο ταχύτερος του Φερστάπεν στις πρώτες δοκιμές της Τζέντα