Η Ουρουγουάη και οι δύο μπάλες!
Δημοσιευτηκε:
Πριν 93 χρόνια, στις 30 Ιουλίου 1930, η Ουρουγουάη γίνεται η πρώτη παγκόσμια πρωταθλήτρια συντρίβοντας την Αργεντινή με 4-2 στο κατάμεστο «Σεντενάριο» του Μοντεβίδεο μπροστά σε 90.000 θεατές. Ο Αργεντινός επιθετικός Γκιγιέρμο Σταμπίλε σκοράρει και ανακηρύσσεται πρώτος σκόρερ με οκτώ γκολ, όμως η πατρίδα του μένει με την πίκρα αφού έχασε τον τίτλο, τον οποίο θα γευτεί για πρώτη φορά, πολλά χρόνια μετά (1978).
Το παράδοξο του τελικού έγκειται στο γεγονός ότι ο κανονισμός δεν προέβλεπε ποια μπάλα θα χρησιμοποιηθεί, αφού κάθε χώρα χρησιμοποιούσε τη δική της. Έτσι, στο πρώτο ημίχρονο χρησιμοποιείται η μπάλα της Αργεντινής, δίνοντάς της προβάδισμα 2-1 στο σκορ, ενώ στο δεύτερο η μπάλα της Ουρουγουάης, δίνοντας τη νίκη στους διοργανωτές!
O ιστορικός
