«Ανταρσία» για τον μισθό του Χάμιλτον

Ο εξωπραγματικός μισθός που φέρεται ότι θα λαμβάνει ο Λιούις Χάμιλτον από τη Mercedes έχει προκαλέσει αρνητικές αντιδράσεις μεταξύ των υπευθύνων διαφόρων ομάδων, αλλά και από τον εκπρόσωπο του συνδέσμου οδηγών της F1, Ρομέιν Γκροσιάν.

Το 2021 θα τεθεί σε ισχύ το ανώτατο όριο προϋπολογισμού για τις ομάδες της Formula 1, που θα ανέρχεται σε 145 εκατ. δολάρια, ενώ καθένα από τα επόμενα δύο χρόνια θα μειώνεται κατά 5 εκατ. δολάρια. Ωστόσο σε αυτό δεν θα περιλαμβάνονται οι οδηγοί των πιλότων και των τριών πιο ακριβοπληρωμένων στελεχών κάθε ομάδας.

Πρόκειται για μία εξαίρεση, η οποία δεν βρίσκει σύμφωνους τους διευθυντές των μικρομεσαίων ομάδων, οι οποίοι προτείνουν δύο εναλλακτικές λύσεις.

Η μία είναι κατά τα πρότυπα των αμερικανικών πρωταθλημάτων, όπου προβλέπονται όρια στις αποδοχές των αθλητών, η δεύτερη προβλέπει την ένταξη και των μισθών των πιλότων στους προϋπολογισμούς των ομάδων. Υπέρ της δεύτερης πρότασης είναι μεταξύ άλλων ο διευθυντής της Haas, Γκίντερ Στάινερ και ο αντίστοιχος της McLaren, Αντρέας Ζάιντλ.

Ο Στάινερ θεωρεί ότι μία τέτοια λύση θα έκλεινε την ψαλίδα μεταξύ των ομάδων και εξηγεί ότι «αν δίνεις πολλά χρήματα για έναν οδηγό, τότε δεν θα μπορείς να κάνεις κάποια άλλα πράγματα. Αυτό θα έφερνε τις ομάδες πιο κοντά και θα οδηγούσε σε μία αναπροσαρμογή των μισθών».

Τεράστιες ανισότητες

Στο στόχαστρο των υπευθύνων των ομάδων έχει μπει κυρίως ο Λιούις Χάμιλτον. Ο Βρετανός διαπραγματεύεται αυτή τη στιγμή το επόμενο συμβόλαιό του με τη Mercedes, το οποίο φημολογείται ότι θα είναι βασιλικό. Κάτι τέτοιο βρίσκει ωστόσο άδικο και ο ίδιος ο εκπρόσωπος του συνδέσμου οδηγών της Formula 1, Ρομέιν Γκροσιάν, που δήλωσε χαρακτηριστικά τα εξής: «Για εμένα είναι απαράδεκτο το γεγονός ότι ο Λιούις Χάμιλτον κερδίζει πάνω από 40 εκατομμύρια, ενώ άλλοι οδηγοί κερδίζουν για την ίδια δουλειά 150.000 δολάρια τον χρόνο».

Της ίδιας άποψης είναι και ο διευθυντής της ομάδας της Renault, Σιρίλ Αμπιτεμπούλ, ιδιαίτερα σε συνάρτηση με την κρίση και τις ανατροπές που έχει προκαλέσει η πανδημία του κορωνοϊού. Ο Γάλλος υπογράμμισε ότι «μερικές ομάδες θα πρέπει να απολύσουν εκατοντάδες άτομα. Αν έχουμε ταυτόχρονα έναν απίστευτο πληθωρισμό του οδηγικού κόστους, τότε αυτό είναι κατά την άποψή μου ανέντιμο και δεν βγάζει νόημα».

Κανένα πρόβλημα δεν βλέπει ο Βολφ

Υπάρχει βεβαίως και η αντίθετη άποψη, την οποία εκφράζει φυσικά ο Τότο Βολφ. Ο διευθυντής της ομάδας της Mercedes δεν θα ήθελε με τίποτα να χάσει τον Χάμιλτον και δικαιολογεί τις εξωπραγματικές αποδοχές κάποιων οδηγών λέγοντας ότι «είναι οι παγκόσμιοι σούπερσταρ και οι κορυφαίοι του πρωταθλήματός τους. Δεν επιτρέπεται να τους χάσουμε».

Αναμφίβολα, ένας κορυφαίος οδηγός πρέπει να αμείβεται και αναλόγως. Ωστόσο το παράδειγμα του Γκροσιάν δίνει τροφή για σκέψη, καθώς τα 40 εκατ. δολάρια τα χωρίζουν κόσμοι ολόκληροι από τα 150.000 δολάρια.

Πάντως η Formula 1 δεν είναι μόνη σε αυτές τις διακρίσεις, καθώς παρόμοια φαινόμενα μπορούμε να συναντήσουμε π.χ. στο ποδόσφαιρο και στο μπάσκετ. Ωστόσο η λύση του μπάτζετ που θα περιλαμβάνει τα πάντα ακούγεται πιο δίκαιη και ισορροπημένη.