Ο Σαρλ Λεκλέρ πήρε την pole position στο Τέξας μπροστά από τον Λάντο Νόρις, στην 6η θέση ο Φερστάπεν.
Οι κατατακτήριες δοκιμές του GP ΗΠΑ, του 18ου φετινού αγώνα για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 είχαν συναρπαστική εξέλιξη και τον Σαρλ Λεκλέρ της Scuderia Ferrari να είναι εκείνος που πανηγύρισε την pole position για τρίτη φορά φέτος. Ο Λάντο Νόρις της της McLaren ήταν 2ος και ο Λούις Χάμιλτον με τη Mercedes πήρε την 3η θέση. Ο Λεκλέρ εξασφάλισε την πρωτιά παρότι ο Μαξ Φερστάπεν έκανε λίγο καλύτερο χρόνο, ο οποίος όμως διαγράφηκε και ο Ολλανδός θα εκκινήσει τον αγώνα της Κυριακής από την 6η θέση.
Q1
Οι κατατακτήριες στο Circuit of the Americas ξεκίνησαν κάτω από τον καυτό ήλιο στο Τέξας και με πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Με βάση όσα έγιναν στο FP1, τη μοναδική περίοδο ελεύθερων δοκιμών του τριημέρου, η προσμονή ήταν μεγάλη καθώς οι διαφορές ανάμεσα στους οδηγούς ήταν μικρές και δεν υπήρχε ξεκάθαρο φαβορί.
Τα μονοθέσια άρχισαν να βγαίνουν στην πίστα από το ξεκίνημα του πρώτου σκέλους για τις πρώτες τους προσπάθειες. Ο Φερστάπεν από τον πρώτο γρήγορο γύρο του ανέβηκε στην πρώτη θέση του πίνακα των χρόνων, μπροστά από τους Λεκλέρ και Ράσελ, αλλά αμέσως μετά ήρθαν τα… αμερικανικά πυροτεχνήματα. Καθώς η πίστα στρωνόταν με ελαστικό, οι χρόνοι έπεφταν και ο Νίκο Χούλκενμπεργκ, με την αναβαθμισμένη Haas, ανέβηκε για λίγο στην πρώτη θέση, προτού τον περάσει για λίγα χιλιοστά του δευτερολέπτου ο Πιερ Γκασλί της Alpine.
Προς το τέλος, βέβαια, τα «βαριά χαρτιά» της F1 ξαναβγήκαν στην πίστα και οι πρώτες θέσεις άλλαξαν χέρια. Αρχικά ο Κάρλος Σάινθ έκανε έναν πολύ καλό χρόνο και ανέβηκε εκείνος πρώτος, μπροστά από τον Σαρλ Λεκλέρ. Λίγο αργότερα ο Φερστάπεν έριξε το χρόνο κατά σχεδόν μισό δευτερόλεπτο, αλλά κι αυτό δεν ήταν αρκετό για την πρώτη θέση, καθώς τον πέρασαν ο Χάμιλτον και ο Νόρις, που ανέβηκαν 1ος και 2ος αντίστοιχα.
Το ενδιαφέρον στο Q1 όμως είναι οι οδηγοί που θα πάρουν τις 5 τελευταίες θέσεις και θα αποκλειστούν από τη συνέχεια της διαδικασίας. Κι εδώ δεν έλειψαν οι εκπλήξεις, καθώς εκτός βρέθηκε ο Φερνάντο Αλόνσο, στη 17η θέση. Είναι η πρώτη φορά φέτος που ο Ισπανός της Aston Martin δεν κατάφερε να περάσει στο Q2. Μαζί με τον Αλόνσο, εκτός συνέχειας βρέθηκαν οι Χούλκενμπεργκ, Άλμπον, Στρολ και Σάρτζεντ. Οριακά, στη 15η θέση πέρασε ο Ντάνιελ Ρικάρντο, τη στιγμή που ο ομόσταβλός του στην AlphaTauri Γιούκι Τσουνόντα έγραψε τον 5ο χρόνο.
Q2
Στο δεύτερο σκέλος των κατατακτήριων, η κατάσταση της πίστας συνέχισε να βελτιώνεται και οι χρόνοι ως αποτέλεσμα συνέχισαν να πέφτουν. Το διακύβευμα εδώ ήταν μεγαλύτερο, καθώς «παιζόταν» η είσοδος στην τελική 10άδα. Ήταν άλλωστε πια δεδομένο ότι οι διαφορές ήταν πολύ μικρές και όποιος ήθελε θέση εκεί θα έπρεπε να δουλέψει σκληρά για να την κατακτήσει.
Ο Φερστάπεν ξεκίνησε «με το δεξί» και ανέβηκε νωρίς στην πρώτη θέση, μπροστά από τον Πιάστρι, ενώ αντίθετα ο Νόρις είδε τον πρώτο χρόνο του να διαγράφεται λόγω παραβίασης των ορίων της πίστας. Πολύ καλά πλασαρίστηκαν οι Alpine, με τους Οκόν και Γκασλί στις θέσεις 3 και 4, ενώ δεν εντυπωσίασαν στους πρώτους γύρους τους οι Mercedes και οι Ferrari.
Όλα κρίθηκαν στα τελευταία λεπτά, όταν όλοι βγήκαν για μια τελευταία προσπάθεια, με την πίστα στην καλύτερη δυνατή κατάσταση. Ο Λεκλέρ έδωσε μια καλή γεύση της ταχύτητας της Ferrari -και της δικής του- ανεβαίνοντας στην πρώτη θέση. Ο Φερστάπεν ήταν επίσης πολύ γρήγορος και σταμάτησε στη 2η θέση, μόλις 4 χιλιοστά πίσω από τον Μονεγάσκο, με τον Χάμιλτον να είναι 3ος.
Οριακά αποφεύχθηκε η έκπληξη στο τέλος, με τον Ράσελ να παίρνει την 9η θέση και τον Πέρεζ να «σώζεται» για ελάχιστα χιλιοστά στη 10η θέση. Οι πέντε οδηγοί που δεν κατάφεραν να περάσουν στο Q3 και αποκλείστηκαν ήταν οι Τσουνόντα, Ζου, Μπότας, Μάγκνουσεν και Ρικάρντο.
Q3
Κι αφού ολοκληρώθηκαν τα… διαδικαστικά, έφτασε η αποφασιστική στιγμή που θα κρίνονταν οι θέσεις της πρώτης 10άδας στον αγώνα της Κυριακής. Στην πρώτη γρήγορη προσπάθεια, ο Λεκλέρ σημείωσε τον καλύτερο χρόνο και ανέβηκε προσωρινά στην πρώτη θέση, μισό δέκατο μπροστά από τον Χάμιλτον και με τον Φερστάπεν να μένει στην 3η θέση και 4ο τον Σάινθ. Ο Φερστάπεν στην τελευταία στροφή του γρήγορου γύρου του είδε μπροστά του τον Πέρεζ, αλλά δεν φάνηκε να χάνει πολύ χρόνο από αυτό.
Οι οδηγοί επέστρεψαν στα γκαράζ τους, έβαλαν φρέσκα μαλακά ελαστικά και ξαναβγήκαν στην πίστα για μία τελευταία προσπάθεια, που θα τα έκρινε όλα. Για τον Ράσελ θα ήταν και η μοναδική χρονομετρημένη, αφού ο πρώτος χρόνος του διαγράφηκε λόγω ορίων πίστας.
Ο Λεκλέρ βελτίωσε το χρόνο του αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για να του εξασφαλίσει την pole, καθώς ο Φερστάπεν τον πέρασε για 5 χιλιοστά του δευτερολέπτου, παρά το μικρό λάθος που έκανε στο φρενάρισμα της πρώτης στροφής. Ο χρόνος του Ολλανδού όμως διαγράφηκε και έτσι ο Λεκλέρ είναι εκείνος που θα εκκινήσει από την πρώτη θέση στον αγώνα της Κυριακής. Δίπλα του θα έχει τον Λάντο Νόρις, ενώ από τη δεύτερη σειρά θα εκκινήσουν οι Χάμιλτον (3ος) και Σάινθ (4ος). Ο Ράσελ πήρε την 5η θέση ενώ ο Φερστάπεν έμεινε στην 6η θέση με τον αρχικό του χρόνο. Ακολούθησαν οι Γκασλί, Οκόν, Πέρεζ και Πιάστρι.
Η δράση στο Όστιν θα συνεχιστεί το Σάββατο με το Sprint Shootout, που θα ξεκινήσει στις 20:30 ενώ λίγο αργότερα, στις 01:00 μετά τα μεσάνυχτα, θα έχουμε την εκκίνηση του Αγώνα Σπριντ.
Αποτελέσματα
gazzetta.gr
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας gipedo.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.